vaak gestelde vragen

vaak gestelde vragen
Onze website bevat alle informatie die je je maar kan inbeelden. Heb je nog een specifieke vraag die je niet meteen terugvindt? Dan vind je hier misschien een antwoord. Met de onderstaande zoekfunctie wordt je zoekopdracht kinderspel.
Door in het zoekresultaat op een artikel te klikken zie je de voorraadinformatie per verkooppunt. Bij onze centrale magazijnen zie je enkel een icoon, groen betekent 'meer dan voldoende' op stock.

We doen er alles aan om de beschikbaarheid van onze stockartikelen te garanderen. Toch gebeurt het dat artikelen tijdelijk niet beschikbaar zijn. De datum wanneer dit artikel terug beschikbaar is, vind je terug op de detailpagina van het artikel op onze site.

Voor badkamertoestellen kan je bij elke toonzaalverkoper terecht. Voor alle andere technische vragen kan je terecht aan de toonbank of bij de afdeling verwarming, ventilatie, waterbehandeling, dak ...
Afhankelijk van de ouderdom van de woning in combinatie met het feit of de goederen geplaatst worden door een erkend installateur, is een verschillend btw tarief van toepassing.
Wij hebben zelf geen loodgieters in dienst. Kies een erkend installateur die u doorheen het bouwproces zal begeleiden, de vereiste vakkundige plaatsing zal uitvoeren en voor het nodige onderhoud en de garanties kan instaan.
Vraag informatie aan vrienden en kennissen die net iets lieten installeren. Hun ervaring is vaak de beste referentie.
Als professionele groothandel streven wij een langdurige relatie na met de fabrikanten. Wij beschikken meestal over de beste connecties om je uit de nood te helpen.
Indien het gaat over stockartikelen kan dit. Voor artikelen die wij speciaal voor jou moeten bestellen, hebben wij het liefst dat je langskomt of dit schriftelijk doorgeeft.
Op de volgende link www.belgaqua.be kan je de Belgaqua certificaten opzoeken. De merknaam en de eerste 2 cijfers of letters van de productnummer ingeven volstaat.
Enkel indien het stockartikel in de oorspronkelijke, ongeopende verpakking is, kan je een stockartikel ruilen of terugbrengen. Dit geldt nooit voor artikelen uit de koopjeshoek.
Dit kan onder geen beding. Als je wenst, kunnen wij uitzonderlijk met sommige fabrikanten een overeenkomst treffen voor terugname. In dat geval betaal je de kosten steeds zelf.
Mail naar dnfgedv@dfgvdfescfzeo.beservdenice.tdraechnadhique@grouarrpelmp.ybe en bezorg ons alle gegevens. Specifieer welk artikel ontbreekt of beschadigd is en mail het order, factuur of leveringsnota, desgevallend samen met een foto van de eventuele schade in bijlage.
Hiervoor is geen omruiling of teruggave mogelijk.
Je kan altijd terecht zonder afspraak. Is je tijd echter beperkt, raden wij je aan toch een afspraak te maken. Zo verlies je geen kostbare tijd. Let op, een badkamer kiezen neemt tijd in beslag. Het is dus aan te raden een paar uur voor sluitingstijd naar de toonzaal te komen. Om tijd te besparen, raden we je aan je badkamer thuis al te plannen. Je vindt heel wat informatie op onze website en in ons badboek.
Onze toonzaalverkopers kunnen u in onze toonzalen adviseren. Uitvoeringsplannen tekenen doen wij echter niet. Blader vooraf al door ons badboek of bekijk het hoofdstuk inspiratie op deze website om ideetjes op te doen.
Deze service bieden wij niet aan. Als groothandel gaan wij ervan uit dat de installateur dit zelf kan.
Indien het gaat over stockartikelen kan dit. Voor artikelen die wij speciaal voor jou moeten bestellen, hebben wij het liefst dat je langskomt of dit schriftelijk doorgeeft.
Cash, overschrijving, ecocheque (als u eindgebruiker bent), Bancontact – Mister Cash, Maestro, Mastercard, Visa en Visa Electron.
Aan elke kassa van elk verkooppunt kan je een cadeaubon aanschaffen om iemand mee te verrassen.
Wij aanvaarden bij levering cash geld. Je kan ook elektronisch betalen met Bancontact, Mister Cash, Maestro, Mastercard, Visa of Visa Electron.
Als je iets komt kopen aan één van onze toonbanken, vragen wij om bij het ingeven van het order de gegevens te vermelden. Zo krijgt u vanzelf een factuur op naam.
Gewoon even bellen of mailen t.a.v. de klantenboekhouding.
Deze service bieden wij niet aan. Hiervoor moeten wij u naar een bankinstelling verwijzen.
Dit kan, indien wij voor de levering een waarborg hebben ontvangen van 30% van de te leveren waarde.
Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Mail naar webhgdsupisjpordfft@deuhdsco.fgebe. Je kan ook bellen tijdens de kantooruren op het nummer +32 3 360 18 15.
Bel tijdens de kantooruren naar +32 3 360 18 15.
Indien je een bestelling plaatst op een werkdag vóór 15u worden de artikelen, als ze voorradig zijn, de volgende werkdag geleverd. Als je na 15u of in het weekend bestelt, wordt er de volgende werkdag + één dag geleverd.

Bvb. Je bestelt woensdag vóór 15u, dan leveren wij donderdag. Bestel je vrijdag na 15u, dan leveren wij dinsdag.
Met het blauwe badboek krijg je een blik op het meest uitgebreide badkamerassortiment. Naast de producten toont het badboek ook oplossingen, inspireert het voor de badkamerinrichting en zit boordevol tips in verband met onderhoud en gebruik.
Spring binnen in één van de verkooppunten of bestel een exemplaar. Of bekijk ons badboek online. Stuur een e-mail naar inhgfoug@detrscouz.be en vermeld je adres, dan sturen we een badboek op.
Het badboek wordt gedrukt op chloorvrij papier en bevat minstens 10 à 15% gerecycleerd materiaal. Regenwoud en zeldzame gewassen blijven gespaard. Het pre-press proces gebeurt 100% digitaal. Er komen dus geen films of bijhorende chemicaliën aan te pas. Er worden ook geen middelen gebruikt om het papier optisch mooier te maken.
Via www.badboek.be kan je het badboek en alle beschikbare folders raadplegen.
Wij vragen aan de bezoeker geen informatie om toegang te krijgen tot onze site. We kunnen wel specifieke informatie vragen om je een dienst te kunnen verlenen.
We volgen het internetverkeer anoniem met behulp van cookies, om de prestaties van de site te meten en verbeteringen aan te brengen.
Alle artikelen uit het assortiment vind je terug op deze site. Mocht het zijn dat je een artikel van een fabrikant waar desco mee samenwerkt niet terugvindt, kunnen wij dit wel voor jou bestellen. Van elk product op de site kan je de voorraad raadplegen. Klik hier om een artikel te zoeken.
Deze informatie heeft desco niet en kan deze dan ook niet ter beschikking stellen.
De garantie van een product is afhankelijk per fabrikant. Om van de garantie te kunnen genieten, ben je in het bezit van het order, factuur of leveringsnota. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met dnfgedv@dfgvdfescfzeo.beservdenice.tdraechnadhique@grouarrpelmp.ybe. Wij openen dan een dossier en zoeken naar de snelst mogelijke oplossing.
Aan de hand van uw naam of de naam van uw installateur, een adres ... kunnen wij meestal het oorspronkelijke order terugvinden om je daarna verder te kunnen helpen. Bel of mail t.a.v. de commerciële binnendienst.
Deze service bieden wij niet aan. Kies daarvoor een erkend installateur die u doorheen het bouwproces zal begeleiden, de vereiste vakkundige plaatsing zal uitvoeren en voor het nodige onderhoud en de garanties kan instaan.
Deze service bieden wij niet aan. Als groothandel gaan wij ervan uit dat de installateur dit zelf kan.
Zeer uitzonderlijk biedt een fabrikant de mogelijkheid aan om te installeren. Dit gaat echter over een zeer klein segment binnen het aanbod en meestal over producten met maatwerk.
Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met dnfgedv@dfgvdfescfzeo.beservdenice.tdraechnadhique@grouarrpelmp.ybe. Wij openen dan een dossier en zoeken naar de snelst mogelijke oplossing.

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

zwarte puntjes of strepen die soms op scheuren lijken ontstaan door contact met metalen gebruiks- voorwerpen zoals staal, titaan, messing of koper kan je weggommen met een badgom artikel 16744 of met onderhoudsproduct voor keramische kookplaten

gebruik bij intensieve reiniging en onderhoud artikel 138375

vermijden

schuurmiddelen, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers, sterk fluor houdende producten zoals sommige tandpasta’s

herstellen

gebruik bij een kleine oppervlakkige beschadiging emailpasta artikel 16716

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

zwarte puntjes of strepen die soms op scheuren lijken ontstaan door contact met metalen gebruiks- voorwerpen zoals staal, titaan, messing of koper kan je weggommen met een badgom artikel 16744

vermijden

schuurmiddelen, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers

herstellen

gebruik bij een kleine oppervlakkige beschadiging emailpasta artikel 16716

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

gebruik bij intensieve reiniging en preventief onderhoud blinkacryl artikel 32635 en 32633 of autopolish

vermijden

schuurmiddelen, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers, zuren, ammoniak, bleekmidde- len, haarkleurspoelmiddel en chloor

herstellen

gebruik bij een kleine oppervlakkige beschadiging herstelset acryl artikel 28691

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

vermijden

agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers, zuren, ammoniak, bleekmiddelen, haarkleurspoelmiddel en chloor

herstellen

bij een kleine oppervlakkige beschadiging: schuur het volledige oppervlak met schurend reinigings- middel zoals bvb. Chemico artikel 16739 en eventueel met schuurspons type Scotch Brite en spoel na met veel koud water

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

gebruik bij intensieve reiniging en preventief onderhoud blinkacryl artikel 32635 en 32633 of autopolish

vermijden

schuurmiddelen, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers, zuren, ammoniak, bleekmidde- len, haarkleurspoelmiddel en chloor

herstellen

wend je tot de servicedienst Villeroy&Boch voor het herstellen van een kleine oppervlakkige beschadiging

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

vermijden

water warmer dan 60°C, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers, zuren, ammoniak, bleekmiddelen, haarkleurspoelmiddel, chloor, chloroform, ketonen, methyleenchloride, aceton, terpentijn en sterke zuren

herstellen

bij een kleine oppervlakkige beschadiging: schuur het volledige oppervlak met schurend reinigings- middel zoals bvb. Chemico artikel 16739 en eventueel met schuurspons type Scotch Brite en spoel na met veel koud water

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water gebruik bij intensieve reiniging en preventief onderhoud blinkacryl artikel 32635 en 32633 of autopolish

vermijden

water warmer dan 60°C, schuurmiddelen, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers, zuren, ammoniak, bleekmiddelen, haarkleurspoelmiddel en chloor

herstellen

gebruik bij een kleine oppervlakkige beschadiging herstelset kunstmarmer artikel 155344

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

vermijden

water warmer dan 60°C, schuurmiddelen, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers, zuren, ammoniak, bleekmiddelen, haarkleurspoelmiddel en chloor

herstellen

gebruik bij een kleine oppervlakkige beschadiging herstelset Rock antraciet artikel 158084

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

vermijden

water warmer dan 60°C, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers, zuren, ammoniak, bleekmiddelen, haarkleurspoelmiddel, chloor, chloroform, ketonen, methyleenchloride, aceton, terpentijn en sterke zuren

herstellen

bij een kleine oppervlakkige beschadiging: schuur het volledige oppervlak met schurend reinigingsmiddel Chemico artikel 16739 en eventueel met schuurspons type Scotch Brite en herstelset voor solid artikel 159167

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

vermijden

water warmer dan 60°C, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers, zuren, ammoniak, bleekmiddelen, haarkleurspoelmiddel, chloor, chloroform, ketonen, methyleenchloride, aceton, terpentijn en sterke zuren

herstellen

bij een kleine oppervlakkige beschadiging: schuur het volledige oppervlak met schurend reinigingsmiddel Chemico artikel 16739

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met allesreiniger voor de badkamer en zachte doeken
gebruik geen ontkalkers en zuurhoudende producten om kalk te verwijderen

vermijden

water warmer dan 60°C, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers, zuren, ammoniak, bleekmiddelen, haarkleurspoelmiddel, chloor, chloroform, ketonen, methyleenchloride, aceton, terpentijn en sterke zuren

herstellen

bij een kleine oppervlakkige beschadiging: schuur het volledige oppervlak met schurend reinigingsmiddel Chemico artikel 16739

TIP

om vlekken te vermijden kan je het volledige oppervlak behandelen met vlekstop voor natuursteen, maar opgelet: vlekstop is niet bestand tegen zuurhoudende producten

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en daarna met koud water
droog met een wisser artikel 139574 en zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met ontkalker voor douche artikel 138373 of keukenazijn en op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

vermijden

schuurmiddelen, glasreiniger, agressieve ontkalkers en allesreinigers, microvezeldoeken

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

reinig met een zachte droge doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek

vermijden

schuurmiddelen, glasreiniger, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ammoniak, zure en alkalische producten, microvezeldoeken

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en vervolgens met koud water en drogen met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
kalkresten verwijder je met reinigings- en ontkalkingsmiddel artikel 27756 keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met veel koud water

intensieve reiniging en onderhoud met reinigings- en ontkalkingsmiddel artikel 27756

vermijden

schuurmiddelen, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

onderhoud met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek
gebruik zo weinig mogelijk water en maak dadelijk goed droog

vermijden

schuurmiddelen, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger voor de badkamer en een zachte doek

vermijden

schuurmiddelen, agressieve ontkalkers en allesreinigers, ammoniak, zure en alkalische producten, ontstoppers, microvezeldoeken gebruik bij intensieve reiniging en onderhoud van de inox scharnieren met inox cream artikel 153010

TIP

zet na een poetsbeurt van je toilet de wc bril open bij het spoelen om spatten van agressieve producten op de toiletbril te vermijden

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips

dagelijks

spoelen met warm en vervolgens met koud water en drogen met een zachte doek

wekelijks

onderhoud met allesreiniger, vaatwasmiddel, zachte of microvezel doek
kalkresten verwijder je met keukenazijn of op azijn gebaseerde schoonmaakmiddelen
steeds naspoelen met overvloedig koud water

gebruik bij intensieve reiniging en onderhoud met inox cream artikel 153010

vermijden

agressieve ontkalkers en allesreinigers, ontstoppers en chloorhoudende producten

deze onderhoudstips zijn niet bindend en kunnen in geen enkel geval gebruikt worden in verband met garantie of dienst na verkoop dossiers, alle specifieke onderhoudsvoorschriften voor de door u aangekochte producten hebben voorrang op bovenstaande onderhoudstips
Voor kwalitatieve spoeltafels, kraanwerk en keukenboilers kan je in de toonzaal terecht. Wat kasten betreft, biedt desco één degelijk standaard model aan uit voorraad.
Van deurroosters tot afvoerkanalen voor de dampkap, je vindt het in elk verkooppunt. Je vindt alle openingsuren terug via deze link.
Een werkblad is 38 mm dik, steeds 60 cm diep en de 'kopse' kant is zeer licht afgerond.
Meestal is er geen gat voorzien. De spoeltafels kunnen meestal gedraaid worden zodat het verlek links of rechts kan worden gepositioneerd. Op het ogenblik van de plaatsing zal de installateur het gat voorzien waar jij het wenst. Op bestelling kan, voor een kleine meerprijs, een gat voorzien worden in de spoeltafel op de plaats van je keuze.
Leveringen binnen België en Luxemburg zijn gratis.
Je kan steeds terecht bij onze commerciële binnendienst om de levering te laten inplannen. De naam van je contactpersoon staat op elke orderbevestiging.
Wij leveren elke dag overal. Dus producten die in voorraad zijn, kunnen wij binnen een paar dagen bezorgen. Producten die wij speciaal voor u bestellen en in ons bezit zijn, leveren wij, op afspraak, liefst zo snel mogelijk uit.
Je kan een order zelf komen afhalen in een verkooppunt naar keuze. Je kan ook een order laten leveren thuis of op de werf. Je kan zelfs een deel in een verkooppunt, een deel op de werf of bij je installateur en het saldo thuis laten leveren. Gewoon een kwestie van afspreken met één van de contactpersonen wiens naam op de orderbevestiging staat.
Vanaf 7u kan je, op de dag dat de levering zal gebeuren, bellen naar onze transportafdeling op het nummer +32 3 360 18 29+32 4 364 00 23.
Je kunt een order laten leveren in een verkooppunt in je buurt. De goederen blijven er ter beschikking. De factuur wordt dadelijk toegestuurd. Het voordeel is dat je de goederen kunt komen halen wanneer het je uitkomt.
De bestelling wordt op de begane grond geleverd.
Het uur van de levering kan je niet zelf bepalen. Pas op het ogenblik dat de vrachtwagen geladen wordt, kunnen wij inschatten (buiten het fileleed gerekend) wanneer wij zullen leveren.
Een parkeerplaats voor de deur van 15 m of 3 personenwagens, helpt om de goederen snel te kunnen uitladen. Als je bij de levering nog een betaling dient uit te voeren, voorzie je best het exacte bedrag. Je kan ook elektronisch betalen met Bancontact, Mister Cash, Maestro, Mastercard, Visa of Visa Electron.
Met +32 3 360 18 29+32 4 364 00 23 kom je rechtstreeks bij de transportafdeling.
Gewoon een kwestie van afspreken, ten laatste 2 dagen voor de afgesproken leveringsdatum, met één van de contactpersonen wiens naam op je orderbevestiging staat.
Om een aantal artikelen te verwijderen of toe te voegen aan je bestelling, neem je best zo snel mogelijk contact op met de verkoper (zie links bovenaan op het verkoopdocument) die je oorspronkelijk order noteerde.
Als je bij de levering nog een betaling dient uit te voeren, voorzie je best het exacte bedrag. Je kan ook elektronisch betalen met Bancontact, Mister Cash, Maestro, Mastercard, Visa of Visa Electron.
Als een levering op de afgesproken datum niet kan doorgaan, wordt in samenspraak met de commerciële binnendienst opnieuw een datum afgesproken.
Bel samen met de chauffeur naar de contactpersoon die vermeld staat op uw orderbevestiging. Zo kan er snel naar een oplossing gezocht worden.
Bel samen met de chauffeur naar de contactpersoon die vermeld staat op uw orderbevestiging. Zo kan er snel naar een oplossing gezocht worden.
Niets is zo handig als een etiket om de locatie in je magazijn te reserveren voor een bepaald product. Wij helpen je hier graag mee. Maak een lijst met de artikelnummers die je graag hebt en stuur deze naar je vertegenwoordiger of logfhydistidfyheek@desfefrco.be. Dit kan in de vorm van een excellijst, een mail, een pdf download van op de e-shop, ...
Zowel in de prijslijst als op de e-shop en de magazijnetiketten vind je barcodes terug. Deze kan je inlezen met een scanner en uitlezen in de desco e-shop met een speciaal programma. Het desco programma is enkel compatibel met een scanner van het merk Opticon, type 2100. Deze kan je terugvinden op de e-shop met artikelnummer 138262. Voor meer vragen over de aankoop van deze scanner verwijzen wij je naar je vertegenwoordiger of een verkooppunt in je buurt.
De zelfklevende artikel etiketten zijn 10 x 4 cm.
Op elk etiket staat
  • de omschrijving van het artikel
  • het desco artikelnummer
  • de barcode van het artikelnummer
  • het productnummer van de fabrikant
De scanner kan je vergelijken met een USB-stick, waar je de artikelnummers en/of de aantallen door het scannen van de barcodes, op zet. Door de scanner nadien aan te sluiten op je computer kan je de ingescande gegevens doorsturen naar de e-shop.
De handleiding vertelt je stap voor stap wat je moet doen.
Om de scanner te kunnen gebruiken moet je 2 programma’s installeren
  1. de desco scanner driver
  2. de desco scanner software
Het is belangrijk dit in de juiste volgorde te doen. Pas daarna kan je de scanner aansluiten op je computer.
Het desco programma is enkel compatibel met een scanner van het merk Opticon, type 2100. Deze kan je terugvinden op de e-shop met artikelnummer 138262.
De desco scanner driver zorgt ervoor dat je pc kan communiceren met de scanner. De desco scanner software zorgt voor de koppeling met de e-shop.
Telkens je de scanner aansluit op je computer nadat je barcodes hebt gescand, zullen alle gegevens van de scanner verplaatst worden naar een bestand op je computer. Het aantal 'uitgelezen scanlijsten om te versturen naar de e-shop' verhoogt dan met één.
  • klik op verstuur één voor één indien je elke ingelezen scanlijst afzonderlijk naar de e-shop wil sturen en telkens een e-shop order wil aanmaken
  • Klik op verstuur alles indien je slechts één gezamenlijk e-shop order wil maken van al je scanlijsten samen
Afhankelijk van wat je met de lijsten wenst te doen kies je uit een van deze opties
  • ‘verstuur alles’
    alle scanlijsten van op je computer verzend je in één keer
  • ‘verstuur één voor één’
    je verstuurt scanlijst per scanlijst waarbij de oudste lijst eerst vertrekt
  • ‘wis alles’
    je verwijdert alle scanlijsten
Met de grote knop voeg je een barcode toe. Je kan ook het geluid in- en uitschakelen door de grote knop 10 seconden ingedrukt te houden.
Met de kleine knop kan je een reeds gescande barcode verwijderen. En je kan je scanner ook altijd resetten/leegmaken door de kleine knop 10 seconden ingedrukt te houden.
Bij het uitlezen van de scanlijst wordt de scanner automatisch leeggemaakt. Je kan je scanner ook altijd resetten/leegmaken door de kleine knop 10 seconden ingedrukt te houden.
Ga naar volgende locatie (Windows) %APPDATA%\Desco_Scan\ScanFiles
Let op! van zodra de scanlijsten zijn doorgestuurd naar de e-shop, zijn ze niet meer lokaal beschikbaar.
Door de scanner aan te sluiten op je computer. Zolang de scanner aan het opladen is zal de grote knop rood oplichten. Van zodra de scanner volledig is opgeladen, kleurt deze groen.
Test of de batterij opgeladen is door de scanner aan te sluiten op je computer. Of je kan de scanner resetten door 10 seconden op de kleine knop te drukken.
Je kan het geluid in- en uitschakelen door de grote knop 10 seconden ingedrukt te houden.
Alle 2D-barcodes kunnen gescand worden. Maar om de scanner te kunnen gebruiken in functie van de e-shop zijn enkel de barcodes uit de prijslijst, aantallenkaart of desco etiketten bruikbaar.
Op de e-shop worden enkel actieve stock- en referentieartikels getoond. Het is m.a.w. altijd mogelijk dat een artikel dat je scant niet meer verkrijgbaar is.
De software bevat volgende logica om aantallen door te geven
  • je scant enkel de artikelbarcode → je krijgt 1 stuk
  • je scant meerdere malen dezelfde barcode achter elkaar → elke scan telt als 1 stuk. dus 3 scans = 3 stuks
  • je scant na een artikelbarcode een aantal van op de aantallenkaart → je krijgt het aantal dat je gescand hebt van op de aantallenkaart
  • je scant na een artikelbarcode de barcode voor verpakkingshoeveelheid (VPH) → je krijgt het aantal dat overeenkomt met de verpakkingshoeveelheid
Bel of mail naar de contactpersoon die vermeld staat op uw orderbevestiging. Of kom met je afhaalnota naar de toonbank. Als het onderdeel beschikbaar is, geven we het je dadelijk mee.
Leg een papier op de porseleinen pot en teken deze af. Duid beide gaten, waar de bevestiging van de scharnieren door de porselein gaan, aan. Op basis van dit patroon kan je aan de toonbank perfect een nieuwe bril uitkiezen. Een foto van de wc helpt ons ook vaak om het model te herkennen.
Elke rubber is verschillend per merk, type en bouwjaar van het scherm. Probeer daarom zoveel mogelijk informatie te verzamelen van de douchedeur (factuur, ordernummer, ...). In uiterste nood kunnen wij je misschien helpen aan de hand van een foto, de rubber, de afmeting en dikte van het glas en het merk van de deur.
In elk verkooppunt kan je terecht voor meer informatie over ventilatie.
Je kan altijd terecht zonder afspraak, tijdens de openingsuren van de toonbank. Let op, een ventilatie kiezen neemt tijd in beslag. Het is dus aan te raden een paar uur voor sluitingstijd naar de afdeling te komen. Om tijd te besparen, raden we je aan een duidelijk plan van de woning mee te brengen. Ook de isolatiewaarde van de woning is belangrijk om je goed te kunnen adviseren.
Indien het gaat over stockartikelen kan dit. Voor artikelen die wij speciaal voor jou moeten bestellen, hebben wij het liefst dat je langskomt of dit schriftelijk doorgeeft.
Je vindt alle openingsuren terug via deze link.
Je vindt al onze verkooppunten, verspreid over België, terug via deze link.
In elk verkooppunt is er een plekje ingericht met animatiefilmpjes voor de allerkleinsten. Ouders houden zelf een oogje in het zeil.
Natuurlijk zijn dieren aan de leiband altijd welkom.
In Wijnegem aan de receptie staat er een rolstoel voor volwassenen ter beschikking. Overal is het sanitair voorzien voor rolstoelgebruikers.
In Wijnegem aan de receptie kan je een leesbril lenen.
In elk verkooppunt kan je terecht voor meer informatie over verwarming.
Je vindt alle openingsuren terug via deze link.
Je kan altijd terecht zonder afspraak. Let op, een verwarming kiezen neemt tijd in beslag. Het is dus aan te raden een paar uur voor sluitingstijd naar de verwarmingsafdeling te komen. Om tijd te besparen, raden we je aan een duidelijk plan van de woning mee te brengen. Ook de isolatiewaarde van de woning is belangrijk om je goed te kunnen adviseren.
Om de woning optimaal te kunnen verwarmen is het noodzakelijk een warmteverliesberekening te laten uitvoeren. Dit kan je bij ons of bij je installateur aanvragen op basis van een duidelijk plan van de woning.
Alle noodzakelijke toestellen, kranen en ketels, ... kunnen wij in een offerte aanbieden, het installatiemateriaal wordt niet mee uitgerekend. Als groothandel gaan wij ervan uit dat klanten die installeren dit zelf kunnen.
Indien het gaat over stockartikelen kan dit. Voor artikelen die wij speciaal voor jou moeten bestellen, hebben wij het liefst dat je langskomt of dit schriftelijk doorgeeft.
In elk verkooppunt kan je terecht voor meer informatie over deze materie.
Je kan altijd terecht zonder afspraak, tijdens de openingsuren van de toonbank. Let op, het juiste product kiezen neemt tijd in beslag. Het is dus aan te raden een uur voor sluitingstijd naar de afdeling te komen.
Indien het gaat over stockartikelen kan dit. Voor artikelen die wij speciaal voor jou moeten bestellen, hebben wij het liefst dat je langskomt of dit schriftelijk doorgeeft.

hulp op maat?

algemeen

+32 3 326 33 33
+32 3 326 26 07
inhafooi@deshico.be

IT afdeling

+32 3 360 18 15
+32 3 326 26 07
webhasuppooirt@dhiescohoi.be

ombudsdienst

Kattie Van Hoof
+32 3 360 18 69
+32 3 326 26 07
kathatie.vaoin.hoof@dhiescohoi.be
+32 4 364 00 24

download teamviewer


Windows    Mac OSX